Toplista

Najlepsze Blogi

sobota, 30 grudnia 2017


Pożegnania ostateczny nadszedł czas i życzenia noworoczne

sobota, 30 grudnia 2017 2:13



...

drzewa dużeabcdef (7).jpgKJR  ... czyli ja ... i mój niebyt ... jak na tę chwilę ...                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Wszystko ma swój kres. Lepszy lub gorszy. Rozstania do przyjemności nie przynależą…Jakie by nie były, owiane są nutką nostalgii i przygnębienia.  Najgorsze te … ,  rozstania z ludźmi…  jest ktoś i raptem go nie ma. Odchodzi na chwilę krótszą lub dłuższą albo na zawsze. To “ na zawsze” najbardziej smutne i trudne. Zostaje nadzieja, że kiedyś gdzieś się spotkamy… Dobre i to ! Inaczej byłaby to całkowita rozpacz i pustka. Pocieszamy się , jak możemy.  Rozstajemy się nie tylko z osobami. Przykre bywają rozstania ze zwierzętami, te związane ze zmianą miejsca też,  jak i  te z przedmiotami, które ulegną zniszczeniu lub zmienią właściciela. Jestem miłośniczką porcelany i szklanych wyrobów, gdy ktoś się źle nimi posługuje,   trzaska , wyrzuca , to mnie aż podrywa do skoku, bo często są to rękodzieła na wagę złota… One też mają swoją “duszę” i należy się im dobre traktowanie... i przedłużanie ich egzystencji. Podobnie z blogami. Zakładasz blog w jakimś określonym celu - dla zabicia czasu, możliwości wypowiedzenia czy wykrzyczenia czegoś , nawiązania kontaktu z innymi , w celach poznawczych, psychologicznych , socjologicznych, rozrywkowych, poglądowych, umoralniających, wychowawczych, religijnych  (też miałam taki obok wielu innych),  rzeczowych , dla dorosłych i dla dzieci etc. Miałam tych blogów około czterdziestu( nawet jeden z erotykami , ale subtelnymi…, jak się usprawiedliwiam… , śmiechu warte … ).  Ostatnio ograniczyłam się tylko do prowadzenia jednego, tego “pierworodnego” …  Wszystkie te blogi powstawały w trudnym dla mnie okresie…Do założenia blogów namówił mnie jeden z wnuków ( wyrósł na mądrego i przystojnego młodzieńca…) .  Powiedziałam - nie mam pojęcia o pracy z komputerem. To zaraz będzie pierwsza lekcja , to nic takiego, odpowiedział i zabrał się do zakładania blogu, zapytując , jaki portal wybieram . Wybrałam  WP. Niefortunnie!  Wbrew intuicji… Przekorna bywam, chyba stąd te niewłaściwe moje wybory… Jak blog ma się nazywać , zapytał wnuczek. Chwila namysłu i ostateczna odpowiedź - “Cała w niebieskim niebycie” ! Kiedy ten tytuł rozbierze się na czynniki pierwsze, to wydaje się nielogiczny i w tym sęk, bo czy logiczność zawsze bywa logiczna i  odwrotnie ? Czy niebyt nie może mieć koloru i być niebieskim niebytem ? Wszystko jest możliwe jak  istnienie czarnych dziur w Kosmosie… Początki blogowania były trudne ale krok po kroku i do przodu. Nie uczyłam się z podręcznika jedynie metodą prób i błędów,.na innych nie miałam co liczyć, każdy zabiegany i w pośpiechu coś tam tłumaczył niezrozumiale, to i wzięłam się do roboty… Doszłam nawet dalej niż zamierzałam  w tym komputerowym zawieszeniu między tym co realne a fikcją . Policzyłam “ na oko “ , przez dziesięć lat i osiem miesięcy w blogosferze , włączając w to artykuły do “Polskich Muz” , napisałam średnio, około 10 tysięcy różnych tekstów - słabszych, lepszych i najlepszych. Wiadomo śmieci zawsze jakieś się znajdą obok perełek… Świadoma jestem swej bazgraniny, która przychodzi mi z ogromną łatwością . Nie dumam , o czym mam pisać , po prostu siadam i piszę  jakby pod czyjeś dyktando. Więcej czasu zajmowało mi wprowadzanie tekstu niż jego napisanie… W tym blogu  i w tym momencie widnieje w blogu informacja statystyczna moich wpisów - 3643, ten ostatni będzie 3644. Ta końcówka mnie zastanawia… :
“Nad ludy i nad króle podniesiony;
Na trzech stoi koronach, a sam bez korony;
A życie jego – trud trudów,
A tytuł jego – lud ludów;
Z matki obcej, krew jego dawne bohatery,
A imię jego czterdzieści i cztery.” Brzmi to proroczo... Coś się snuje dla snucia... Smętnie i ponętnie...                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
wycinanka1abcdefg (6).jpg    KJR                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           
Zastanawia mnie i to , dlaczego podkusiło mnie, by umieszczać tu jeszcze jeden wpis…
Pewnie z sympatii do tego blogu a i do Tych , którzy tu jeszcze zajrzą ?
Jest to podsumowanie mego tu przebywania. Dziękuję Czytelnikom i  Komentatorom, dziękuję też pracownikom WP. Niestety, będzie też krytyczna uwaga do zarządzających portalem WP. Nie było nigdzie wzmianki o usuwaniu blogów w celach biznesowych ( taką otrzymałam odpowiedź z WP), nikogo nie powiadomiono o takim zamiarze. Po interwencji blogowiczów przedłużyli czas zamykania blogów tylko o kilka dni. O czym to świadczy? Niech na to pytanie odpowiedzą sobie sami, jeśli do nich cokolwiek dociera z tego, jak powinno się odnosić do innych…
Blogi umierają  z woli jakiegoś pomysłodawcy… Śmierć z trupią czaszką nie ominie nikogo…
Z każdą stratą należy się pogodzić  i iść dalej, to i idę …do nowego blogu i jeszcze dalej …
Nie wiem jednak czy dojdę , gdzie zamierzam… Może po drodze spotkam jakiegoś nieprzyjaznego zwierza , który uniemożliwi zamierzenia… ? Ciągle pełno ich na mej drodze.. Dlaczego? m
Póki co żyję , funkcjonuję  i psychicznie jestem w formie a to ważniejsze niż fizyczność ułomna , jakby nie było ... !
                                                                                                                                                                                                                                                    drzewa dużeabcdef (17).jpg
 KJR                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
Koniec roku obfituje w różne zdarzenia.
Oby Nowy Rok obfitował w radość , dobrobyt i szczęście przy Bożym wsparciu , tego Wszystkim życzy Krystyna.
PS. Jeżeli Ktoś poczuł się kiedykolwiek urażony moimi słowami , przepraszam.
Chętnych zapraszam do blogu na blogspocie -

Nazwa blogu -
Cała w niebieskim niebycie ab ovo                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
k,MjY0MDcwODAsNDc2MzU4ODA=,f,929819_nsz_medium.jpg                                                                                                                                                                To tak na marginesie... Wykorzystałam swój obrazek z dawnych wpisów... Całkiem przypadkowo. Pasuje jak ulał...                                                                                                                                                                                                                                                                                                               A z Nowym Rokiem żyjmy długo i jak najlepiej,  bez zbytecznych złogów,  przychylni Bogu... !
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       
      Obrazek mego autorstwa, który skopiowałam z mojego blogu  - "Zanucić cicho Maleńkiemu ( ten blog też ulegnie zagładzie bo z WP. .. Pluszaczek ściągnięty z internetu. )                                                     
Trzymajcie się zdrowo!  Też się trzymam dzięki Opatrzności!
                 

6 komentarzy:

  1. pozdrawiam serdecznie-dzięki za odwiedzinki.Szczęśliwego nowego Roku.Nie potrafię zamieścić komentarza-to już 5 próba.http://krystynkabaj.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. masz źle ustawione komentowanie, trzeba zaznaczyć górne kółeczko, wtedy będzie można komentować

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cyniu,"na jakiej dzielnicy"... ?
    Hania się odezwała... Miło... Dziękuję za wskazówkę , będę szukać tego kółeczka...
    Krysiu, dziękuję i wzakjjemnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cyniu,"na jakiej dzielnicy"... ?
    Hania się odezwała... Miło... Dziękuję za wskazówkę , będę szukać tego kółeczka...
    Krysiu, dziękuję i wzajemnie.

    OdpowiedzUsuń