Toplista

Najlepsze Blogi

niedziela, 3 czerwca 2018

Matka Boska jest z nami





Matka Boska z La Salette



 Planowałam napisać o prześladowaniu chrześcijan w Polsce, lecz że to niemiły temat, to z powodu gorąca, które też w nadmiarze jest irytujące, nie zrealizuję teraz tego, tylko przełożę na inny czas. Skończył się maj, miesiąc poświęcony Matce Boskiej, Która przecież w każdym miesiącu zasługuje na wyrazy szacunku, dlatego kilka słów o naszej Orędowniczce Maryi. 


Matka Boża

i oto idzie by mówić sobą
by mówić duszą całą
swoją radością i cierpieniem
smutku gałązką drżącą od chłodu
nadziei zakątkiem i pustką bezludzia
samotnią pośród drzew gęstwiny
brzózkami doznań miłością bezkresną
bólami rozstań cichym westchnieniem
idzie by mówić sobą
by mówić duszą całą 
latem jesienią zimą i wiosną
nie tylko  w Guadalupe
nie tylko w Fatimie
nie tylko w Lourdes
nie tylko w La Salette
nie tylko w Gietrzwałdzie
nie tylko w Assiut
nie  tylko w Zeitoun 
nie tylko w Damaszku Soufanieh
a w każdym miejscu na Ziemi
idzie by matczynym płaszczem troski
uchronić nas przed niewiarą
i tymi którzy w wierzących rzucają kamieniami
burzą świątynie lub przeznaczają je na niecne cele
i oto idzie Maria by mówić sobą
by mówić duszą całą
wsłuchaj się co mówi
poczuj powiew Ducha Świętego
Światło Błogosławieństwo Pokój





5 komentarzy:

  1. Temat prześladowań chrześcijan jest bardzo ważny, gdyż prześladowania te nasilają się.
    Chyba troszkę spóźniłaś się z tym tematem; wszak to maj miesiącem Maryjnym, a teraz w czerwcu, już wskazana litania do Serca Pana Jezusa;

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu, nie spóźniłam się, w tym blogu post
    z 3. Maja poświęcony był Matce Boskiej - (fragment) ...
    W zacisznej kapliczce
    chroniona od wiatrów
    w błękitnym welonie
    Matka Boża
    w białej sukience
    rozkłada ręce...
    W wymownym przekazie
    bezradności na zły los
    twój i mój
    gipsowa twarz
    przydrożnej figurki
    nadzieją miłości
    rozwesela serca.
    Do Matki Bożej skierowałam też słowa w Dniu Matki, a w ostatnim wpisie zaznaczyłam , że skończył się maj, ale w każdym miesiącu ...
    "Skończył się maj, miesiąc poświęcony Matce Boskiej, Która przecież w każdym miesiącu zasługuje na wyrazy szacunku, dlatego kilka słów o naszej Orędowniczce Maryi."
    Dobranoc - Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele tytułów ma nasza Matka; pomyślałam- który memu sercu najbliższy? Chyba; "Matka, która wszystko rozumie..."

    OdpowiedzUsuń
  4. Matka wszystko zrozumie i przebaczy.
    Do mnie przemawia pieśń -"Serdeczna Matko".

    OdpowiedzUsuń
  5. Przypomniały mi się litanii;
    Matko Boska- za nami wstawiaj się :)

    OdpowiedzUsuń