Toplista

Najlepsze Blogi

wtorek, 30 października 2018

Bogumiła Wander - refleksje









Bogumiła Wander - refleksje

"Kobieta jest ta, która trwa; gałęzią wierzby płaczącą na brzegach wszystkich rzek.".  Z kolei "mężczyźni są wolni jak wiatr". Spodobały mi się te porównania, więc powtórzyłam je za Kyrą Galvan.  Opinie o kobietach są różne zgodnie z tym, jakie są kobiety, dobre i złe oraz te pośrodku czyli takie i takie, i takie jeszcze... Podobnie zresztą i z mężczyznami. Oni też są różni albo podobni, albo zupełnie inni. Zarówno i kobiety, i mężczyźni to ocean tematów. Nie sposób o wszystkim w jednym ujęciu, dlatego tym razem ograniczę się do określonego wyboru tematycznego. Przy okazji nawiążę do wszechobecności plotkarskich mediów, które za pieniądze swych zagranicznych mocodawców ogłupiają i tak niewystarczająco "mądrą" część polskiego społeczeństwa, które swoje wyobrażenie o życiu czerpie ze skandalicznych relacji. Pewnie te media jakąś i pozytywną rolę spełniają i tu będę złośliwą, bo w ostateczności, z braku laku, taka "literatura" podnosi krajowe czytelnictwo...Tylko czy ktoś się zastanawia nad tym, ile takowa fachowość owych czasopism niesie za sobą moralnego spustoszenia, biorąc także pod uwagę poziom tych rewelacji, które są pod każdy względem zerowe? To nic, że otumania, wystawia do wiatru i lansuje złe gusta, manipuluje, a tym  przecież założycielom zależy, bo nieźle na tym interesie zarabiają, przy równoczesnym wzrostu coraz większej masy próżnych umysłów.  Miało być o kobiecie, więc będzie... Nowinkarskie media uwzięły się na p. Bogumiłę Wander. Trochę z jej winy, bo niepotrzebnie odpowiada na ich zaczepki. Po co swoje intymności wystawiać na sprzedaż? Co moje to moje i nic nikomu do tego. A tu przyzwolenie nawet na temat, który, jakby nie było, powinien być tabu w sferze prywatnej. To i media po takich zwierzeniach poczynają sobie coraz bardziej śmielej. Z pięknej kiedyś kobiety robią dziwadło i straszydło. Nie oszukujmy się, z każdego i w każdym wieku można zrobić potwora lub gwiazdę filmową . Wszystko zależy od jakości fotografii, fotografującego, warunków oświetleniowych, etc. Zawsze, kiedy  zdjęcia robił mi mój małżonek, wychodziłam na nich ładnie, gdy robią je inni,  najczęściej wychodzę fatalnie, jakby celowo to robili, dlatego nie daję wszystkim przyzwolenia na robienie mi fotek... Niby dlaczego mam gorzej wypaść niż w rzeczywistości? Dlatego dziwię się, że niektórzy pozwalają na taką poufałość, że wszystko wszystkim wolno... Wyśmiewanie się ze starzejącej się kobiety o czym świadczy, jeśli nie o prostactwie, braku kultury i poczuciu człowieczeństwa?
  A już najgorzej, gdy krytykują sposób ubierania się, sami nie mając pojęcia w tym zakresie. Najczęściej śmieją się ci, co  nie  są najpiękniejsi i najgustowniej ubrani. Wszyscy kiedyś w jakiś sposób zbrzydną, ale czy to jest powód do upodlania i jakiejkolwiek degradacji, czy głupawych uśmieszków ?  W jednej z tych gazet "poszli po rozum po głowy"... ( to raczej kojarzy się z chęcią zarobku...) i zaczęli odwracać kota ogonem, mianowicie, zaczęli ubolewać nad zaistniałą sytuacją i współczują p. Wander, jednocześnie pragnąc ją, wykorzystać jako twarzy starzejącej się kobiety w bezlitosnym przemijaniu, nie jest to zbyt pocieszające, wręcz przeciwnie - niezwykle dołujące.
Jesteśmy, jacy jesteśmy, zaakceptujmy to! Kto jest taki pewny tego, że za jakiś czas okaże się, że sam siebie nie rozpozna w lustrze?

1 komentarz:

  1. I co ja czytam, że mnie to rewelacje ominęły o pani Bogumile? :D

    Zajrzałam więc do sieci jak ta pani wygląda i nie widzę nic nadzwyczajnego - wygląda jak osoba, która ma 75 lat i ma tyle lat. Ubiera się inaczej i nie robi z siebie babuleńki, ale to dla mnie pozytyw. Jeśli nie w jej wieku przestać się przejmować tym, co mówią inni, w szczególności co mówią inne kobiety, to kiedy?

    OdpowiedzUsuń