Toplista

Najlepsze Blogi

czwartek, 14 marca 2019

Niecodziennie malarsko, czyli ja w wydaniu internetowym...












Miało być imieninowo, będzie malarsko, bo zmieniły mi  się priorytety. "Czy pamiętasz, jak ze mną tańczyłeś walca..." ? Niewielu pamięta. Pamięć, jak wszystko inne, jest zwodnicza...Wybiórcza i do końca nieokreślona jak kobieta pełna niespodzianek, np. jak Sofonisba Angiussola (1532-1625), Artemisia Gentileschi (1593-1652), Angelica Kaufmann (1741-1807),  Suzanne Valadon (1865-1938),  Olga Boznańska (1865-1940), Anna Bilińska-Bohdanowicz (1857- 1893),  Sonia Delaunay (1885- 1979)Natalia Gonczarowa (1881 – 1962), Georgia O’Keeffe (1887-1986), Zofia Stryjeńska (1891-1976), Hanna Rudzka-Cybisowa (1897-1988),  Tamara Łempicka (1898- 1980), Katarzyna Kobro (1898-1951) 
i moja ulubienica - Frida Kahlo (1907-1954), malarka meksykańska o niezwykłym życiorysie... Kobieta wyzwolona, całkowicie wyzwolona, czego nie mogę powiedzieć o sobie, bo jestem uzależniona od  zasadniczych kanonów...  Świadoma tego jestem - ma to swoje dobre i niekoniecznie dobre strony, na pewno nie feministyczne upodobanie i upodlenie, które do mnie nie pasuje...,  czyli jakby niewolnica Isaura lecz niezupełnie, bo jestem typem buntowniczki, czyli pomieszanie z poplątaniem... Jakby nie było..., pożartować lubię. Kobiety są, jakie są, zwłaszcza te, które coś tworzą dla jakiejś idei albo  w ciemno lub w sieci dla zabawy jak ja... I niech tak zostanie... Aż się prosi, żeby powiedzieć -  AMEN! 
Jako dodatek moja ostania "praca" na pierwszym planie i jako zakończenie tematu.... PS. Życzenia imieninowe, wczorajsze i dzisiejsze, sprawiły mi wielką radość, dziękuję ... Nie spodziewałam się aż tylu życzeń. Tym milej... Zapraszam do Fb... Niech będzie imieninowo... i komfortowo... Im więcej ponadprzeciętności tym lepiej... Ktoś sądzi inaczej ?
PS. Niestety, nie udało się wprowadzić całego tekstu, opublikowała się jedynie część z moim wczorajszym selfie, które usuwam, bo nie pasuje do tego okrojonego tematu... Nawet nie wiem, jakim cudem opublikowało się, bo nie wcisnęłam polecenia publikowania. Usiłowałam wprowadzić pełny tekst, nie udało się , więc już zostanie w obecnej wersji. 












4 komentarze:

  1. Nie skorzystam z zaproszenia " Zapraszam do Fb..."
    chciałabym jednak złożyć Tobie tutaj życzenia imieninowe;
    długich lat życia, w dobrym zdrowiu i szczęściu, pogody ducha, pomyślności i ludzkiej życzliwości,
    dni pełnych słońca i radości oraz wszystkiego, co najpiękniejsze i najmilsze w życiu;
    życzy Basia

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu, dziękuję za miłe życzenia, wpisywałaś je w trakcie moich tutaj uzupełnień. Miałam trudności z wprowadzeniem całego tekstu, została tylko część. Coś się dzieje z moim komputerem albo są jakieś zawirowania internetowe. Od pewnego czasu Lenowo i jeszcze inna firma wciskają mi program, płatny, antywirusowy, mam taki z UPC i nie potrzebuję dodatkowych, może to ich sprawka... ? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spóźnione ale serdeczne życzenia imieninowe.

    Szczęścia, zdrowia, pomyślności, czerp z życia same radości! Niech los Ci zawsze sprzyja, a co złe niech
    Cię omija. Niech odejdą precz gorycze z głębi serca Tobie życzę. O czym myślisz, o czym marzysz niech Ci w życiu się przydarzy!
    Najlepszego z okazji Twych imienin!

    OdpowiedzUsuń
  4. Józefie - dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń